.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شکایت شورای شهر از برهم زنندگان مراسم نیمه شعبان در رشت
در پی برهم زدن مراسم جشن نیمه شعبان توسط حجت الاسلام مهدوی شورای شهر رشت اطلاعیه ای صادر کرد.در قسمتی از این اطلاعیه آمده است:یکی از مقوله های بسیار مهم و یقینا یکی از ضرورتهای جامعه ٬لبخند است و زندگی بدون ...

در پی برهم زدن مراسم جشن نیمه شعبان توسط حجت الاسلام مهدوی (که در خانه جوانان حضور دارد)شورای شهر رشت اطلاعیه های صادر کرد.
در قسمتی از این اطلاعیه آمده است:یکی از مقوله های بسیار مهم ویقینا یکی از ضرورتهای جامعه ٬لبخند است و زندگی بدون لبخند زندگی دوزخی است.
در ادامه این اطلاعیه با اشاره به اینکه مراسم توسط صدا وسیما فیلم برداری میشده است آمده :ادعای لهو ولعب بودن برنامه ها ی اجرا شده با بازبینی فیلم ها توسط مراجع رسمی و قانونی قابل تشخیص است.
حاضران در مراسم نیز با واکنش خود پاسخ مناسبی به گفتار موهن شخصی که رفتاری توام با اغراض شخصی به جایگاه هجوم آورد شدند و موجبات فرار خفت بار وی را فراهم نمودند ولی مسلما شهرداری رشت حق برخورد قانونی را برای خود محفوظ میداند.
لازم به یاد آوریست که شنیده شده نیروی انتظامی با برگزاری این مراسم به این شکل ودر مرکز شهر مخالف بوده است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

سازمان ملي جوانان 15 شهريور 1386
رئیس سازمان ملی جوانان استان گیلان:طبق فرمایشات مقام معظم رهبری و مراجع تقلید برنامه های صدا و سیما حجت شرعی ندارد
حجت الا سلام سعید مهدوی رئیس سازمان ملی جوانان در خصوص دلیل اعتراض حادثه شب برگزاری مراسم نیمه شعبان در میدان شهرداری رشت را زیر پا گذاشته شدن دستورات اسلامی به واسطه ی اختلاط زن و مرد بیان کرد. وي ضمن رد هرگونه گرايش سياسي و فعاليت عليه شخص يا ارگان خاص را رد كرد و برمصداق بارز امر به معروف و نهي از منكر ذكر كرد. حجت الا سلام مهدوي به دفعات به فضا سازي برگزار كنندگان جشن اشاره كرد و اين كه كليت مراسم به سمتي پيش برده شده بود كه به مقام ملكوتي امام زمان (عج)بي توجهي صورت مي گرفت . حجت الا سلام مهدوی به فیلم مراسم استناد کرد واین اینکه در این فیلم آثار زیر پا گذاشتن آنچه در اسلام گناه است قابل مشاهده است و عدم پخش تصاویر این جشن در سیمای مرکز گیلان را شاهد ادعای خود ذکر کرد وبا تاکید بر این نکته که بسیاری از خانواده های گیلانی با مشاهده فضای حاکم بر جشن، این مراسم را ترک کردند. رئیس سازمان ملی جوانان استان گیلان ضمن موافقت با این قبیل مراسم ها برگزاری آن را دارای شرایط خاص دانست که از سوی متولیان جشن میلاد ،رعایت نشده بود و در این مراسم فضا به سمتی سوق داده شده بود که رعایت شئونات اخلاقی و اسلامی امکان پذیر نبود و این که گفته می شود تعداد زیادی از شهروندان در آن شرکت داشتند به این خاطر بود که تصور می کردند این نهادها دولتی هستند و اصول اسلامی در آنها رعایت می شود. وی برهم زدن مراسم را توسط گروه معترض نپذیرفت و آن را فرافکنی از سوی برگزار کنندگان مراسم یاد کرد و گفت :فقط یک تذکر دو دقیقه ای داده شد و اینکه در اطلاعیه ی شورا و شهرداری آمده با فرد معترض از سوی مردم برخورد صورت گرفته کاملا کذب محض است. حجت الا سلام مهدوی در پاسخ به این سوال که صدا و سیما به دفعات جشن های مشابهی را به صورت مستقیم از تلویزیون به نمایش می گذارد هم گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری و مراجع تقلید برنامه های صدا و سیما حجت شرعی ندارد و در مورد دستورات اسلامی باید به مراجع تقلید رجوع شود همچنین این شایعه و جود دارد که این اعتراض به دنبال مخالفت با شهردار منتخب شکل گرفته است که مهدوی ضمن رد آن اظهار داشت:این اعتراض توسط گروهای سیاسی انجام می شود و ما فقط بر اساس احساس مسئولیت دینی خود عمل کردیم اما نکته ای که همواره بعد از این مراسم ها به چشم می خورد اختلاف نظر بر سر چگونگی برگزاری جشن هایی است که به نام ائمه انجام می شود البته این دغدغه ها به نوعی دیگر در مورد مراسم های سوگواری هم وجود دارد.
mostafa 24 شهريور 1386
واقعا برای حاج آقا مهدوی متاسفم شانس آورد تا آن بستنی ها و چوب و سنگ ها به لباس شریف روحانیت اصابت نکرد وگرنه مردم برای اولین بار در طول 28 ساله انقلاب به لباس روحانیت بی حرمتی میکردند البته آن حرکتی که مردم کردند هم کمتر از بی حرمتی نبود واقعا برای شما حاج آقا مهدوی و آقای حاتمی و آن چهار یا پنج تا بچه پاسداری که دور و برتان بودند متاسفم خیلی کم بین هستید اگربا شخص خاصی کار نداشتید چرا حاج آقا گفتید برای تثبیت شهردار دروغین واقعا متاسفم فقط میگویم واقعا متاسفم

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.09 seconds.